1992az geroztik, badia handitzeko obrak hasi zirenetik, Bilboko Portuko Agintaritzak 1.000 milioi euro inbertitu ditu itsasoari bi milioi metro koadro lur eta porturatzeko 4,5 km kai irabazteko.

Bilboko Portuko Agintaritzak martxan dituen proiektuak:
Kai-mutur Nagusiko lehen fasearen urbanizazioa
Azaroan amaitu zen Kai-mutur nagusiko lehen faseko 203.000 metro koadroko urbanizazioa. Kai hori faseka urbanizatuko da, eskaeraren arabera. Guztira 1.120 metroko atrakatze-lerroa eta 362.000 metro koadro ditu, eta 112 milioi euroko inbertsioa egin da orotara. Proiektu hori Europako Batzordeak aukeratu zuen finantziatzeko 2014ko “Connecting Europe Facility” deialdian, eta 20,9 milioi euro emango ditu; hots, gastu hautagarrien % 20.
Kai berri horrek trenbide-azpiegitura eta itsasontziak portuko sare elektrikora konektatu ahal izateko instalazio bat izango ditu, portuan atrakatuta dagoen bitartean berotegi-efektuko gasak eta zaratak murrizteko, eta, hala, itsasontzien ingurumen-indizea hobetzeko. “Onshore Power Supply” deritzo, eta ontziko bibrazioak eta motorren higadura murrizteko aukera ere ematen du.

AZ1 kaia handitzea
Irailean hasi ziren AZ1 kaia handitzeko lanak. Kai-mutur Nagusiaren azalera berriari 50.000 metro koadro gehituko zaizkio, eta 251 metro linealeko malguki-linea izango du. 27,4 milioi euroko inbertsioa egin da eta obrak 2023 urtearen hasieran bukatuko dira.

ZAD 2rako ibilgailuentzako sarbidea
2021ean barneko ibilgailuentzako sarbide berria eraiki da, Biltegiratze eta Banaketa Eremuaren (ZAD) bigarren fasearen sarreran trafikoaren pilaketa arintzeko. Inbertsioa 4,2 milioikoa izan da.

Larrialdietako kaia
Prebentzioari dagokionez, urte-amaieran bukatu ziren segurtasunez nabigatzea eragozten duen murrizketaren bat – hala nola matxura mekanikoak edo antzekoak – izan zezaketen ontzientzako atrakalekua eraikitzeko lanak. Punta Sollanako dike-kaiaren babesean sortu da atrakaleku hori, eta 1,17 milioi euroko aurrekontua izan du.
