- Asteroko Ro-Ro zerbitzu berriak Europako iparraldea eta mendebaldea lotuko ditu, errepideko garraioari alternatiba intermodal eraginkorragoa eta jasangarriagoa eskainiz
- Linea berri honek Polonia Grimaldi Taldearen sare globalarekin zuzenean konektatzeko aukera ematen du, Ekialde Urruna, Ekialde Ertaina, Mediterraneoa, Mendebaldeko Afrika, Hego Amerika eta Estatu Batuetako ekialdeko kostaldearekin loturak eskainiz.
- Finneco klaseko ontzi hibridoekin egindako konexioari esker, gurpil gaineko karga, zatikatua, edukiontziak, automobilak eta proiektu-karga garraiatu daitezke, merkatuko karbono-aztarna txikienetako baxuenetako batekin
Finnlines-ek, Grimaldi Taldeak Europa iparraldean eta Baltikoan duen filialak, salgaiak Bilboko portutik Poloniako Gdynia portura (Polonia) garraiatzeko zerbitzua aurkeztu du ostiral honetan, urriaren 10ean. Hau Bilboko Portuan Consignaciones Toro y Betolazak ordezkatzen duten bere asteroko zerbitzuaren barruan doa, larunbatetan hasita. Honek Bilboko Portuak Grimaldi Taldearen sare intermodalaren barruan duen eginkizun estrategikoa indartzen du, efizientzia logistikoa eta ingurumen jasangarritasuna konbinatuz gainera.
Aurkezpenean izan dira Blasco Majorana, Finnlines Line Manager; Ivan Jimenez Aira, Bilboko Portuko Agintaritzako presidentea; Gorka Zabala, Consignaciones Toro y Betolazako zuzendari nagusia; eta Monika Krzepkowska, Poloniako Errepublikak Espainian duen enbaxadorea.
Blasco Majoranaren iritziz, ibilbide berri horrek “indartu egiten ditu Europako iparraldearen eta mendebaldearen arteko loturak”, eta, hala, “aukera berriak irekitzen ditu salgaiak modu eraginkorragoan eta jasangarriagoan garraiatzek. Aukera intermodal errentagarri eta praktikoa da, Polonian jatorria edo helmuga duten salgaientzat, Belgika, Frantzia, Erresuma Batua, Espainia eta Finlandiarantz edo Poloniatik datozenentzat”.
Finnlineseko Ipar Itsasoko eta Espainiako lineen arduradunak gaineratu duenez, linea berri honek “Polonia Grimaldi Taldearen sare globalarekin zuzenean konektatzeko aukera ematen du, Ekialde Urruna, Ekialde Ertaina, Mediterraneoa, Mendebaldeko Afrika, Hego Amerika eta Estatu Batuetako ekialdeko kostaldearekin loturak eskainiz”.
Lotura berri horrekin, “Finnlinesek berretsi egiten du soluzio jasangarriak garatzeko, berrikuntza bultzatzeko eta zerbitzu logistiko fidagarriak emateko duen konpromisoa”, amaitu du.
Bestalde, Gorka Zabala Consignaciones Toro y Betolazako zuzendari nagusiak azpimarratu duenez, “urrats garrantzitsua da Europako logistika-katearentzat. Gaur aurkezten dugun zerbitzu berriak Finneco klaseko azken belaunaldiko ontzi hibridoen balioa agerian jartzen eta nabarmentzen du. Ontzi horiek gai dira CO2-emisioak %90eraino murrizteko, eta eraginkortasunez garraiatzen dituzte gurpil gaineko karga eta proiektukoa, edukiontziak, ibilgailuak eta salgai-mota gehigarri ugari. Dagoeneko oraina den etorkizunaz ari gara: itsas garraio jasangarriago, berritzaileago eta lehiakorrago batez”.
“Aurreko beste batzuetan bezala, Toro y Betolazan arlo honetan dugun konpromisoa partekatzen dugu, eta azpimarratu nahi dugu gure ahaleginak egitate bihurtzen direla: azken belaunaldiko ekipoetan inbertsioak egitea, ziurtapenak, jasangarritasunean nazioarteko aintzatespenak, eta berrikuntza energetikoko proiektuetan laguntzea”, amaitu du.
Monika Krzepkowska Poloniako Errepublikak Espainian duen enbaxadoreak nabarmendu duenez, “gaur Gdynia eta Bilboren arteko itsas konexio modernoa ospatu dezakegu, Polonia eta Espainiaren artekoa, Europako bi muturrak ia elkartuz. Gaur egun, Poloniako bigarren porturik handiena, modernizazioari eta Europako garraio-korridoreei esker, Baltikoaren eta Atlantikoaren arteko lotura-puntua da. Horregatik, ibilbide hau lotura logistikoa baino askoz gehiago da; izan ere, garraio jasangarriaren eta ingurumena errespetatzen duen garraioaren aldeko apustua da, ekonomia integratuaren aldeko apustua eta benetan interkonektatutako Europa baten aldeko apustua, non distantziak murriztu eta aukerak ugaritu egiten baitira”.
Azkenik, Ivan Jimenez Aira Bilboko Portuko Agintaritzako presidenteak adierazi du “Poloniarekiko Ro-Ro konexio hau aukera bikaina da Erdialdeko Europako merkatuan bere presentzia handitu nahi duten enpresentzat, operadoreei euren ibilbideak dibertsifikatzeko aukera eskainiz. Era berean, errepidez doazen salgaiak erakartzeko aukera arin eta eraginkorra da”.
“Apustu estrategiko honekin, Grimaldi Taldeak eta Finnlinesek, Consignaciones Toro y Betolazaren laguntzarekin, Bilboko Portuaren eginkizuna indartzen dute merkatu atlantikoetako erreferente gisa, Espainia–Ekialdeko Europa ardatzean jarduten duten enpresei soluzio integratuak emanez”, amaitu du.
Emisio gutxiko itsas garraioa
Finnlines itsas garraio jasangarriko liderra da. Azken belaunaldiko ontziek ingurumena gehien errespetatzen duten soluzioetako batzuk eskaintzen dituzte gaur egun, eskariaren arabera KOH emisioak % 90era arte murrizteko gaitasunarekin.
Joan den ekainaren amaieratik, azken belaunaldiko hiru RoRo ontzi hibridorekin ari da zerbitzuan. Karga sorta zabala garraiatzeko diseinatuta, ibilgailuen salgaiak, karga zatikatua, edukiontziak, automobilak eta proiektuko karga barne. Ontzi horiek merkatuko karbono aztarnarik baxuenetako bat dute, ion-litiozko baterien, eguzki panelen, krosko diseinu optimizatuaren eta marruskadura hidrodinamikoa murrizten duen aire burbuilen sistema berritzailearen erabilerari esker.
Zerbitzu hori ematen duten hiru ontzi bikiak, Finneco I, Finneco II eta Finneco III, “Finnlines-ek eta haren enpresa nagusiak, Grimaldi Taldeak, jasangarritasunarekin eta berrikuntzarekin duten konpromisoaren erakusgarri argiak dira”, adierazi du Blasco Majoranak.
420 erdi-atoi edo 2.500 ibilgailu kargatzeko gaitasuna dute. Eco klasekoak dira, eta teknologiarik aurreratuena dute: zero emisioko maniobretarako eta portuan egoteko litiozko bateriak, ontzian elektrizitate jasangarria ekoizten duten 600 m² eguzki-panel eta energia-eraginkortasuna handitzeko sistemak eta hidrodinamika optimizatzeko lubrifikazio-prozedura berritzaile bat, besteak beste.
Nabarmendu behar da, zerbitzuaren errefortzu horren parte gisa, Finnlines-ek 25 metro (80 oin) inguruko MAFi plataforma berriak gehitu dituela uda honetan, errail integratuekin, berariaz diseinatuak karga ez-estandarizatuko garraioa errazteko -trenak eta bagoiak, adibidez-, eraginkortasun eta malgutasun handiagoarekin.