Distantzia laburreko itsas garraio jasangarriaren etorkizunari buruzko konferentzia apirilaren 29an eta 30ean egingo da Itsasmuseum-en
Apirilaren 29an eta 30ean, Bilboko Portua portuko industriako eta distantzia laburreko itsas garraioko nazioarteko adituak biltzen dituen Coastlink 2025 konferentziaren anfitrioia izango da.
Short Sea Shippinga eta garraio intermodaleko sareak sustatzen dituen Europako sare neutralaren urteroko hitzordua Bilboko Itsasmuseumen izango da, non distantzia laburreko itsas garraioko (SSS), logistika intermodaleko eta jasangarritasuneko profesionalek sektorearen erronkei eta aukerei buruz eztabaidatuko dute. Besteak beste, short sea shippingaren berpizkundea eta portuetan duen eragina; itsas ibilbide jasangarriagoetarako bidean korridore berde eta digitalen hedapena; edota balio katean eta sare logistiko multimodaletan jasangarritasun irizpideak ezartzea.
Beste alderdi batzuk ere landuko dira, hala nola distantzia laburreko itsas garraioa eta trantsizio energetikoa sustatzeko beharrezkoak diren portu-azpiegituren garapena, sektorearen joera eta behar berrietara egokituz; Emisioen Merkataritza Sistema (ETS) ezartzeak portuetan eta ontzi-enpresetan dituen ondorioak, batez ere distantzia laburreko itsas garraioan; edo OPSren (Onshore Power Supply) hedapena eta hornikuntza elektrikoaren eskaera azkartzeko beharra.
Coastlink 2025 distantzia laburreko itsas garraioaren garraioan eta logistikan parte hartzen duten eragileen arteko topagunea izango da, eta ontzi-konpainiak, portuak, logistika-enpresak, terminalen operadoreak, karga-manipulatzaileak eta salgaien garraio-erakundeak bilduko ditu. Inaugurazio-ekitaldian, Nick Lambert NLA International Ltdren sortzaile eta zuzendariak eta Ricardo Barkala Bilboko Portuko Agintaritzako presidenteak hartuko dute parte.
Bi jardunaldietan, SSSren hainbat alderditan adituak diren 25 hizlari baino gehiagok parte hartuko dute, sei saiotan; besteak beste, Peel Ports Group-eko Zuzendari Komertziala, Stephen Carr; Rebel Ports & Logistics-eko Zuzendaria, Johan-Paul Verschuure; DLIG Sustatzeko Espainiako Elkarteko presidentea, Elena Seco; Bilboko Portuko Agintaritzako Eragiketa, Komertzial eta Logistikako zuzendaria, Andima Ormaetxe; ELIREko Energia, Itsas eta Jasangarritasuneko presidenteordea, Derek McGlashan; Moerdijk-eko Portuko zuzendari komertziala, Kyra Lemmens;, Bilboko Terminaleko zuzendaria eta Tepsa-ko H2ko aditua, Igor Salguero; eta Amsterdamgo Portuko eskualdeko zuzendaria (Europa), Maurice Delattre. Era berean, honako elkarte hauetako ordezkariek ere hartuko dute parte: BMT, British Ports Association, b9energy, CMA CGM, Finnlines, IKEA Suplly AG, JG Maritime Solutions, Logistics UK, NLA International Ltd, Port of Aberdeen, Portsmouth International Port, P&O Ferrymasters, Shell, Tailwind Shipping Lines, Transport Malta edo UK Chamber of Shipping.
Hitzaldiez, mahai-inguruez eta networkingerako aukerez gain, Bilboko Portuko instalazioetara bisita gidatua egiteko aukera izango dute hitzordura bertaratzen diren profesionalek. Horrez gain, San Mames estadioan, UEFA Europa Leagueko finalaren agertokian, Coastlink-era gerturatzen direnentzako afari esklusibo bat izango dute.
Bilbo, garraio jasangarriarekin eta trantsizio energetikoarekin konprometitutako portua
Bilbo erreferentea da Europako Atlantikoko distantzia laburreko itsas trafikoan. Gaur egun, Espainiaren eta Europako herrialde atlantikoen arteko edukiontzien itsas trafikoaren % 47 Bilboko Portutik pasatzen da, eta eremu horretan duen lidergoa sendotu du. Gainera, Bilboko azpiegitura Europa Barneko Garraio Sarearen (TEN-T) parte da, Atlantikoko Korridoreko portu nagusi gisa.
Bilboko Portuaren lehiakortasunaren gakoetako bat eskaintza intermodal sendoa da, Iberiar Penintsulan 22 zentro logistiko baino gehiago dituen tren-konexioekin. 2024an, % 27k erabili du trena edukiontziak garraiatzeko, Espainiako batezbestekoaren oso gainetik eta Europako portu nagusiekin batera. Konektagarritasun horri esker, eraginkortasun handiagoa lortzen da, emisioak murrizten dira eta terminalen produktibitatea hobetzen da.
Bilboko Portuaren zutabe estrategikoen artean daude ingurumen-jasangarritasuna, zerbitzu lehiakorrak eta hazkunde ekonomikoa sortzea, itsas garraioko korridore berdeagoak eta digitalagoak garatzea lehentasun gehigarri gisa hartuta. Horren erakusgarri da Bilboko Portuaren eta Amsterdamgo eta Duisburgoko portuetakoen arteko lankidetza. Akordio Memorandum bat (MoU) sinatu dute, Euskal Autonomia Erkidegoaren eta Europa kontinentalaren erdialdearen artean hidrogeno berriztagarriko korridore bat garatzeko ahaleginak batzeko.
Gainera, BilbOPS proiektua ari da ezartzen kaiak elektrifikatzeko, eta, hala, ontziek portuan dauden bitartean egiten dituzten emisioak % 40 murrizten laguntzen du. Ekimen honen lehen fasea abian da jada, eta 2026ko hasieran amaituko da. 4,7 milioi euroko inbertsioa eskatuko du eta Suspertze eta Erresilientzia Mekanismoaren 4,3 milioiko diru-laguntza du.
Bigarren fasea 2025ean hasi eta 2027an amaituko da, eta 55,4 milioi euroko aurrekontua aurreikusi dute. ‘Europa konektatzen’ mekanismoak (CEF funtsak) partzialki finantzatzen du, eta gainerakoa Bilboko Portuko Agintaritzaren funts propioek. Halaber, Europako Inbertsio Bankuarekin (EIB) 80 milioiko mailegua sinatu dute, eta horren zati bat proiektu hori finantzatzeko erabiliko dute. Kontsumitutako energiaren zati bat iturri berriztagarrietatik etorriko da, hala nola plaka fotovoltaikoetatik. Horien proiektua 15,6 milioiko lizitazioan atera da.
Coastlink topaketaren egoitza Bilbo aukeratu izanak portuak distantzia laburreko itsas garraioaren eta logistika jasangarriaren garapenarekin duen konpromisoa islatzen du. Ekitaldiak aukera emango du intermodalitatearen abantailak portu-komunitatera eta haren bezeroengana hurbiltzeko, eta gune giltzarri bat izango da sektoreak Europan dituen erronkei aurre egiteko.