Maiatzaren 13tik 15era, Bilboko Portuko Agintaritzak, UniportBilbaok eta portu-komunitate logistikoko 30 enpresak baino gehiagok parte hartuko dute Rotterdamen, Breakbulk Europe azokan. Azoka hori munduko breakbulk, heavylift eta proiektu-kargako ekitaldi nagusia da, eta 120 herrialde baino gehiago eta logistika- eta portu-sektoreko milaka profesional bilduko ditu.
1E25-F24 standean, azpiegitura modernoak, bere moldakortasuna eta ahalmena aurkeztuko dituzte, bai eta Bilboko enpresa-komunitatearen lineak, zerbitzuak eta, oro har, eskaintza multimodal zabala ere.
Ohiko salgai orokorra (breakbulk) Bilboko Portuko trafikoaren % 10 da. Karga eta deskarga egiteko potentzia handiko garabiak eta ekipoak (lo-lo) eta ro-ro arrapalak erabiltzen dira.
2024an, 3.454.776 tona Ohiko salgai mugitu ziren, % 15eko hazkundearekin, batez ere produktu siderurgikoak, papera eta pasta edo era guztietako makinak. Nabarmentzekoak dira Belgika bezalako merkatuak, jada mota honetako karga merkatu nagusia bihurtu dena errepideko trafikoaren bultzadagatik, eta ondoren Erresuma Batua, Taiwan, Irlanda, Hego Korea eta India.
Atal berezia merezi dute proiektuaren karga gaindimentsionatuek eta, horien barruan, osagai eolikoek. Portuko hinterlandean trafiko horrek izan duen hazkunde handiarekin batera, portuko komunitate logistikoa prestatu eta espezializatu egin da horri erantzuteko, eta merkatu-nitxo horren erreferente bihurtzeko osagai eolikoen garraioan, estibatzean, manipulazioan eta trinkotzean, hala nola nacelle, pala, errodamendu, abatz eta dorreen garraioan. Horrez gain, portuan zerbitzu espezializatua duten beste pieza handi batzuk daude: galdarak, autobusak, tren- eta metro-bagoiak, itsasontzietarako helizeak eta transformadoreak.
Proiektu jasangarriak eta azalera sortzea
Aldi berean, Bilbo erreferente da jasangarritasunean, eta gero eta proiektu gehiago ari dira egiten enklabea deskarbonizatzeko. Martxan dauden ekimenen artean, Portuko Agintaritza kaiak OPS teknologiaren bidez elektrifikatzen ari da. Proiektu horren lehen fasea – 4,7 milioi euroko inbertsioa beharko du, eta Suspertze eta Erresilientzia Mekanismoaren 3,9 milioiko dirulaguntza du – martxan dago jada, eta 2026ko hasieran amaituko da.
Bigarren fasea 2025ean hasiko da gauzatzen, eta 2027an amaituko da. 50,1 milioi euroko aurrekontua du, eta zati batean “Europa Konektatzen” mekanismoak (CEF – European Commission funtsak) finantzatzen du, eta gainerakoa Portuko Agintaritzaren funts propioek. Halaber, Europako Inbertsio Bankuarekin (EIB) 80 milioiko mailegua sinatu dute, eta horren zati bat proiektu hori finantzatzeko erabiliko dute. Kontsumitutako energiaren zati bat iturri berriztagarrietatik etorriko da, hala nola plaka fotovoltaikoetatik. Horien proiektua 15,6 milioiko lizitazioan atera da.

Bestalde, Portuko Agintaritzak 55,14 milioi euro inbertituko ditu Kai-mutur Nagusiaren bigarren fasean. Kai-muturrak 1.000 metro atrakatze-lerro berri eta 310.000 metro koadro baino gehiago ekarriko ditu. Lanak 2024ko azken hiruhilekoan hasi ziren eta 2027an amaituko dira.
Bilboko Portuari buruz
Bilboko Portua nodo estrategiko bat da Atlantikoko Korridorean, eta, energia berriztagarrietan erreferentea izateaz gain, funtsezko plataforma logistiko multimodal bat da, Europa munduarekin lotzen duena. Karga konplexuetarako soluzio malguak eskaintzen ditu, industria-proiektuak, karga zatikatua eta tona askoko proiektuak barne.
430 hektarea baino gehiago eta sakonera handiko kaiak ditu, eta itsasontzi handiak eta zama astunak hartzeko prestatuta dago portua. Gainera, bi portu lehor ditu – Pancorbon eta Arasurren -, eta, guztira, 57 hektarea gehiago, penintsularen barnealdeko irismen logistikoa indartzeko.
Jasangarritasuna, gaitasuna eta berrikuntza ardatz dituela, Bilboko Portuan du industriak bere aukera.