Bilboko Portuko Agintaritzak 11.485.691 euroren truke esleitu ditu Bilboko Portuko OPS sisteman integratutako instalazio fotovoltaikoen ingeniaritza-proiektuaren lanak, bai eta egindako instalazioaren eragiketa- eta mantentze-zerbitzu integrala ere. Obrak egiteko epea hemezortzi hilabetekoa da.
Enpresa esleipenduna lau sinadurek osatutako ABEEa izan da: “Viuda de Sainz, S.L. – Radimer Servicios Energéticos, S.L. – Achiles Ingeniería Fotovoltaica, S.L. – Solar 360 de Repsol y Movistar, S.L.”.
Kontratatutako jarduerak, funtsean, lau eguzki-instalazio fotovoltaiko egiteko izango dira, portuko zerbitzu-eremuaren barruan, hemen kokatuak Zierbenako Dikean; 809,6 KWp-eko potentzia instalatua; Santurtziko Kontradikean, 494,36 KWp-eko potentzia instalatua; A-6 kaian, ferryen Itsas-estazioko aurreontziratze-eremuan, 42.424,4 KWp-eko potentzia instalatua; eta turismoentzako Aparkalekuan Getxoko “Olatua” gurutzaontzi-terminalean, 527,12 KWp-ko potentzia instalatuarekin. Gainera, obrak egin ondoren, egindako instalazioaren eragiketa- eta mantentze-zerbitzu integrala bi urtez egitea ere sartzen da, eta epe hori gehienez beste urtebetez luza daiteke.
BilbOPS proiektua
Portuko Agintaritza BilbOPS proiektua hedatzen ari da. Proiektu horren bidez, ontzien konexio elektrikoa egin ahal izango da, hasierako konfigurazioan, ro-ro eta ro-pax, edukiontzi eta gurutzaontzi terminaletan, On-shore Power Supply sistemen bidez. Era berean, proiektu integral horretan, Bilboko Portuan energia berriztagarria sortzeko hainbat jarduera aurreikusten dira, OPS sistema energia elektrikoz hornitzeko, hala nola esleipen honen xede diren instalazio fotovoltaikoak.
Ekimen hori aitzindaria da Espainian, zeharkako irismen integratzailea duelako. Banaketa elektrikoa eta sorkuntza berriztagarria uztartzen ditu, eta 11 konexio-puntu eta 30 MW-eko potentzia ditu. Lehen fasea 2026aren hasieran amaituko da, 4,7 milioi euroko inbertsioarekin eta Suspertze eta Erresilientzia Mekanismoaren 3,9 milioiko dirulaguntzarekin.
Bigarren fasea 2025ean hasi zen, eta 2027an amaituko da. 50,1 milioi euroko aurrekontua du, eta zati batean “Europa Konektatu” mekanismoak (CEF funtsak) finantzatzen du, eta gainerakoa Bilboko Portuko Agintaritzaren funts propioek. Era berean, Europako Inbertsio Bankuarekin (EIB) 80 milioiko mailegua sinatu da, eta horren zati bat proiektu hori finantzatzeko erabiliko da.
Itsasontziei emango zaien energia elektriko hori, 2027tik aurrera, jatorri berriztagarrikoa izango da, eta konpainia banatzaileak hornituko du portuko instalazio elektrikoen bidez edo Bilboko Portuaren sorkuntza propioaren bidez.