Bilboko Portuko Agintaritzak fruta eta barazkien sektorerako nazioarteko erreferentziazko azoka den Fruit Attraction-en parte hartuko du aurten ere. Azoka honek sektoreko 2.200 enpresa baino gehiago eta 150 herrialde inguruko 120.000 bisitari profesional baino gehiago bilduko ditu irailaren 30 urriaren 2a artean IFEMAn, Madrilen. Edizio honetan, Bilboko Portuak (4. pabiloia – 4C18 standa) logistika arin, seguru eta trazagarrirako azken nobedadeak aurkeztuko ditu, eta frutentzako eta barazkientzako kanpo-merkataritzako plataforma gisa duen zeregin estrategikoa berretsiko du, bereziki Atlantikoko eta Europako merkatuetan.
Bilbaok munduko 900 portu inguru lotzen dituzten itsas zerbitzuak ditu, bereziki Europako iparraldea eta britainiar uharteak, bai eta galkorren trafikorako instalazio espezializatuak eta esperientzia duten enpresak ere. Haren kontainer-terminala Espainiako iparraldeko nagusia da: 540 hargune ditu reefer kontainerretarako, eta sarbide automatizatu bat du, zeinak bizkortu eta erraztu egiten baitu lan egiteko modua. Ezaugarri hori funtsezkoa da trafiko-mota horretarako.
Horrez gain, ro-ro eta erabilera anitzeko terminalak eta produktu galkorren biltegiak ditu. Alde batetik, Frioport hotz-terminalak 4.800 metro karratu ditu, 16.300 metro kubiko hartzen dituzten 25 graduko bi izozte-ganbera eta 7.500 metro kubikoko edukiera duten hiru hotz positiboko ganbera; Progeco-k, berriz, merkantziak biltegiratzeko eta lekualdatzeko bi instalazio ditu, 6.000 metro karratuko hotz positiboarekin. Gainera, zerbitzu espezializatuak eskaintzen ditu edukiontzi hoztaileak urteko 365 egunetan biltegiratzeko, mantentzeko eta konpontzeko, hotz-katean etenaldiak saihestuz.
Bilboko Portuko Mugako Kontrol Puntua abangoardian dago Espainiako portuen artean, gainazal-hornidurari eta logistikaren eskura jartzen dituen baliabideei esker. Gaur egun, instalazioak hobetzen ari dira, eta 534.052 euroko inbertsioa egin da ganberetako hozte-ekipoak eta karga-kaiak ordezteko, urriaren amaierarako prest egongo direnak. Bi eremu bereizi ditu: administratiboa eta ikuskapenekoa.
Azken horrek edukiera handia du, 15 sarbide ditu eta baliabide teknikoak ditu hotz industriala sortzeko, baita isolamendu termikoa eta erraz garbitzeko akaberak ere, erresistenteak eta iraunkorrak, une oro fruten eta barazkien logistikarako baldintza optimoak mantentzeko diseinatuak. Bilboko MKPak animalia-jatorriko produktuak, animalia-jatorrikoak ez diren produktuak, pentsuak, barazkiak, landare-produktuak, zura eta haien produktuak kontrolatzeko baimen guztiak eskaintzen ditu.
Barazki- eta fruta-produktuen eta haien trazabilitatearen logistika eraginkorra izan dadin, Portuko Agintaritzak e-puertobilbao integrazio digitaleko plataforma jarri du karga-bidaltzaile, kontsignatario, ontzi-, zamaketa-, bitartekari eta garraio- enpresa, aduana-agente, ro-ro zerbitzu eta trenbideko garraioaren erabiltzaile diren garraiolarien eskura. Plataforma horri esker, dokumentuak trukatzeko prozesuak azkartzen eta sinplifikatzen laguntzen du portuko zerbitzuetara sartzeko, erabiltzaile bakoitzarentzat bereziki diseinatutako zerbitzuen bidez, eta prestazio berriak sartuz etengabe.
Eraginkortasuna eta jasangarritasuna
Bilboko Portuaren azpiegiturak eta konektibitateak aukera lehiakorragoa eta ingurumenarekiko arduratsuagoa eskaintzen diote barazki- eta fruta-sektoreari, Europako deskarbonizazio-helburuekin bat etorriz. Alde horretatik, itsas konektibitate bikainaz gain, Bilbao liderra da trenbidez garraiatutako edukiontzien kuotan, eta depotak dituzten trenbide-zerbitzuak eskaintzen ditu astero probintzia hauetan: Araba, Bartzelona, Burgos, Guadalajara, Huesca, Errioxa, Madril, Murtzia, Sevilla, Tarragona, Valentzia, Vigo eta Zaragoza.
Gainera, karga konbentzionalerako eta ontziratu gabeko likidorako zerbitzuak areagotu egin dira, eta zerealen trenbide-zerbitzu berri bat jarri da martxan Aragoirekin, eta Arasur-eko plataforma logistiko intermodalaren tren-terminalak – Aratrain du izena, eta Sibport-ek kudeatzen du – tren erregularrak jasotzen jarraitzen du, astelehenetik larunbatera, egunero.
Halaber, Bilboko Portua kaien elektrifikazioa bultzatzen ari da. Ekimen horri esker, portuan dauden bitartean, itsasontziak sare elektrikora konektatu ahal izango dira, eta erregai fosilez elikatutako motor osagarriak erabiltzea saihestuko da. Jarduera horri esker, %40raino murriztuko dira CO2en eta atmosferako beste kutsatzaile batzuen isurpenak, eta garraio garbiago eta jasangarriagoaren aldeko konpromisoa indartuko da.
BilbOPS proiektua 2027an jarriko da martxan, eta kontsumitutako energia iturri berriztagarrietatik etorriko dela aurreikusten du, hala nola plaka fotovoltaikoetatik. Jarduera horren zati bat ‘Europa konektatzen’ mekanismoak (CEF funtsak) finantzatzen du, eta gainerakoa Bilboko Portuko Agintaritzaren funts propioek. Aipatzekoa da Europako Inbertsio Bankuarekin (EIB) 80 milioiko mailegua sinatu dela, eta horren zati bat proiektu horren finantzaketara bideratuko dela.