Bilboko Portuko Agintaritzaren Administrazio-kontseiluak “Kanpoko Abran Bilboko Portua handitzeko Kai-mutur Nagusia eraikitzeko proiektua (2. fasea)” proiektuaren obra-kontratua esleitu dio “SACYR CONSTRUCCIÓN, S.A. – CONSTRUCCIONES AMENABAR, S.A.” enpresak osatutako enpresari-elkarteari. Obraren zenbatekoa 55.148.345 eurokoa da, eta lanak egiteko epea, berriz, 26 hilabetekoa.
Eraikitze-proiektu horretan jasotzen dira hormigoi armatuzko, arkupeko, banketako eta gainegiturako kai-mutur bertikala sortzearekin zerikusia duten alderdiak, eta ez dira sartzen eraikuntza-proiektuaren irismenean; bereziki, eta beste alderdi batzuen artean, sortzen diren kaietako zabalgunearen ondorengo betegarri orokorra. Proiektutik hautatutako betelaneko eta lurzoruko materialak Bilboko Portuaren inguruan kokatutako obra publiko garrantzitsuetako indusketa-materialen soberakinekin ordezteko erakundeen arteko aurreikuspena dago. Hori guztia ekonomia zirkularraren adibide argi batean eta proiektuari aplikatzen zaizkion ingurumen-inpaktuaren adierazpenen zehaztapenekin koherente izanik. Izan ere, adierazgarria da material horiek erabiltzeari lehentasuna ematen zaiola baliabide naturalen erabilerari baino (itsas hondoa dragatzea, harrobiak, etab.).
Kai-mutur Nagusiaren Bigarren Faseak 31,2 hektareako portu-azalera berria sortuko du, eta atrakatzeko kai berrien 1.011 metro lineal sortuko dira: 664 metro lineal A3 kai berrian eta 347 metro lineal egungo A4 kaiaren hedapenaren ondorioz. Jarduera horren ondorioz, 1990eko hamarkadan hasi zen Kanpoko Abrako Portuaren Zabaltzea amaituko da.
Bilboko Porturako lan estrategikoa da, eta, horri esker, portuko lurzoru-eskaerari erantzun ahal izango zaio, proiektu berriak hartzeko eta, ondorioz, Kantauri itsasoko erreferentzia-portu izaten jarraitzeko, bai eta Euskadirentzat aberastasuna eta enplegua sortzeko ere, lehen mailako gune logistiko, komertzial eta industrial gisa.