Finnlines-ek, Grimaldi Taldearen filiala Europako iparraldean eta Baltikoan, Bilboko Portutik Ipar Itsasora salgaiak garraiatzeko zerbitzua zabaldu du, Europako iparraldearen eta mendebaldearen arteko loturak indartzeko eta, hala, salgaiak modu eraginkorragoan eta jasangarriagoan garraiatzeko aukera berriak irekitzeko. Ontzi-enpresak, zehazki, ekainaren 26ko astetik aurrera, Poloniako Gdynia portua gehituko du bere asteroko zerbitzuan. Larunbatetan irtengo da, eta Consignaciones Toro y Betolaza izango da Bilboko ordezkaria. Horrela, lineak Bilbotik Zeebrugge eta Anberes (Belgika), Helsinki eta Kotka (Finlandia), Travemunde eta Lubeck (Alemania) eta, ekainetik aurrera, Gdynia (Polonia) portuetan geldialdia egingo du. Portu horietatik, Irlanda, Erresuma Batua, Norvegia eta Suediako zerbitzuekin konekta daiteke, eta Grimaldi sarera sar daiteke Ipar eta Hego Amerika, Mendebaldeko Afrika eta Ekialde Urrunerantz.
Blasco Majoranak, Finnlineseko Ipar Itsasoko eta Espainiako lineen arduradunak, adierazi duenez, “atsegin dugu Gdyniarekiko konexio berria Europa osoan zerbitzuak, eragiketa adimendunagoak eta logistika fidagarriagoa garatzeko gure prozesu jarraituaren parte gisa txertatzea. Gure bezeroei zerbitzu hobea eskaintzeko konpromisoak gidatzen ditu gure ekintzak, eta horrek etengabe hobetzea eta elkarrekin hazteko aukera berriei aurrea hartzea eskatzen du”.
Zerbitzu indartu horren funtsezko elementuetako bat da Finneco klaseko azken belaunaldiko hiru ontzi hibrido gehitu izana. Majoranaren iritziz, “ro-ro unitate berritzaile horiek salgai-mota ugari garraiatzeko diseinatuta daude —karga gurpildun eta konbentzionaletatik hasi eta edukiontzi, automobil eta proiektu berezietaraino—, eta malgutasuna eta fidagarritasuna bermatzen dituzte. Gure flota modernoarekin eta Green Lane irtenbidearekin, harro gaude gaur egun Europan zehar salgaiak mugitzeko modurik jasangarrienetako bat eskaintzeaz”.
Blasco Majoranak dioenez, “Polonian jatorria edo helmuga Belgika, Frantzia, Erresuma Batua, Espainia eta Finlandiara duten salgaientzako alternatiba intermodal errentagarri eta praktikoa da, errepide bidezko garraioaren aurrean”. Gainera, “Polonia Grimaldi Taldearen sare globalarekin zuzenean konektatzeko aukera ematen du, Ekialde Urruna, Ekialde Ertaina, Mediterraneo Estatu Batuak eta abarrekin loturak eskainiz”.
Aipatzekoa da, zerbitzuaren errefortzu horren barruan, Finnlines-ek 25 metro inguruko (80 oin) MAFi plataforma berriak ere izango dituela, errail integratuekin, eta berariaz diseinatuta egongo direla estandarizatu gabeko zama-garraioa errazteko —trenak eta bagoiak, adibidez—, eraginkortasun eta malgutasun handiagoarekin.
Emisio gutxiko itsas garraioa
Itsas garraio jasangarrian lider izaten jarraitzen du Finnlinesek. Azken belaunaldiko ontziek ingurumena gehien errespetatzen duten eta gaur egun erabilgarri dauden irtenbideetako batzuk eskaintzen dituzte, eta Co2 emisioak % 90eraino murrizten dituzte, eskaripean.
Merja Kallio-Mannila Finnlineseko zuzendari komertzialaren iritziz, “lotura berri honek erakusten du konpromiso etengabea dugula jasangarritasunarekin, berrikuntza operatiboarekin eta Europa osoko zerbitzu logistiko fidagarri batekin. Etengabe hobetzen ari gara, gure bezeroen beharrei hobeto erantzuteko, eta aktiboki bilatzen ditugu hazteko aukera berriak. Gure flota modernoari eta Green Lane irtenbideari esker, gaur egun ingurumenarekin arduratsuenak diren garraio-aukeretako bat eskaintzen dugu”.
Bestalde, Adam Hoppe Gdynia SAko Portuko Agintaritzako Estrategia eta Merkatu Azterketa Bulegoko zuzendariak hau gaineratu du: “Gdyniako portua errotazio berrian sartzeak are gehiago sendotzen du Itsaso Baltikoko eskualdeko nodo logistiko estrategiko gisa duen posizioa”.
“Kokapen geografiko abantailatsuari esker, portuak sarbide zuzena eskaintzen du merkataritza-ibilbide nagusietara, eta faktore hori funtsezkoa da salgaien fluxu eraginkorra bermatzeko. Azpiegituretan egindako etengabeko hobekuntzek, zama manipulatzeko zerbitzuen kalitate handiarekin batera, gure bazkide komertzialen konfiantza indartzen dute eta operadore berriak erakartzen dituzte. Zerbitzu berri horrek zuzenean erantzuten dio garraio-soluzio malgu eta jasangarrien merkatuaren eskaera gero eta handiagoari”, gaineratu du Adam Hoppek.
Halaber, Andima Ormaetxe Bengoak, Bilboko Portuko Agintaritzako Eragiketetako, Arlo Komertzialeko eta Logistikako zuzendariak, Finnlines zoriondu nahi izan du Poloniarekiko konexio berri hau martxan jartzeagatik. Konpainiak itsasontzi eraginkor eta jasangarriekin duen konpromisoak, Finneco serieak adibidez, argi eta garbi erakusten du itsas garraioa deskarbonizatzearen aldeko apustua egiten duela. Gainera, ibilbideak merkatuaren behar aldakorretara egokitzeko duen ahalmenak indartu egiten du egungo ingurune ekonomikoak eskatzen duen malgutasuna”.
“Bilboko Portuan erabat partekatzen dugu ikuspegi hori, eta kaiak elektrifikatzeko gure inbertsioetan aurrera egiten dugu erabakitasunez; hala, kate logistiko garbiagoak, lehiakorragoak eta Europako klima-helburuekin bat datozenak lortzen laguntzen dugu”, azpimarratu du Andima Ormaetxek.
Halaber, Gorka Zabala Consignaciones Toro y Betolaza enpresako Managing Zuzendariak nabarmendu duenez, “Consignaciones Toro y Betolaza y Finnlines enpresaren arteko loturak 50 urte baino gehiago daramatza indarrean, eta gaur egun helburu anitzeko terminal aurreratu baten bidez egituratzen da. Terminal horrek handitu egin du Bilboko portuan duen karga-ahalmena, eta 5.800 metro lineal izatera iritsi da Finneco klaseko ontzi berriekin. Zabalak dio Gdyniako eskala berriak lehiakortasun hori indartzen duela, eta onuradun nagusiak “erdiatoien, ibilgailuen, produktu siderurgikoen, proiektu-kargaren, edukiontzien eta merkantzia-tipologia gehigarri zabalaren esportatzaileak dira, eta positiboki erantzun diote eskaintza moldakor eta oso lehiakor bati; gainera, “Ultra Green” ro-ro ontzi hibridoekin ematen da, munduko ekologikoenetakotzat jotzen direnak”.